Овај вебсајт представља архиву старог вебсајта Универзитетске библиотеке који је био у функцији до 2013. године и од тада се не ажурира. Молимо Вас да посетите вебсајт unilib.rs на ком можете пронаћи актуелне информације и изворе. Хвала!
You are visiting an archived website of the University Library in Belgrade that was functional up until 2013 and is not being updated since. Please visit unilib.rs for current information and resources. Thank you!

Универзитетска библиотека "Светозар Марковић"
Loading
 
 
Univerzitetska biblioteka Svetozar Markovic

О НАМА

Изложбе

Изложба фотографија

Дунав - моја импресија

аутора Наташе Матовић

 

Биографија аутора:
Тренутно апсолвент на Факултету примењених уметности у Београду - смер графика, атеље фотографија (класа професора Бранимира Карановића).
На дипломској изложби 2005, шест фотографија из колекције „Дунав – моје импресије“ награђене су плакетом УЛУПУДС-а.

Изложбе:
Самосталне:
2006. Галерија Стара капетанија - Земун
2006. Универзитетска библиотека „Светозар Марковић” - Београд

Учествовала и на десет групних изложби:
2005. изложба студената фотографије у музеју Примењене уметности
2005. изложба дипломаца ФПУ-а у Музеју 25. мај.
2004. изложба фотографија у галерији Артгет - Београд.
2003. изложба новогодишњих честитки у галерији Београдског културног центра.
2002. изложба плаката за фестивал Подводног филма – галерија Дома омладине – Београд.
2001. излагала сам у галерији Факултета ликовних уметности у Београду и пројекат „Дуга у парку“.
2000. заједно са колегама из Београда и Атине учествовала сам на заједничким изложбама у Београду (галерија УЛУС-а), Котору, Бару и Атини.

Од 2001. године бави се дигиталном фотографијом и графичким дизајном.
1998. године уписала Факултет примењених уметности у Београду, смер графике-атеље фотографије у класи професора Бранимира Карановића.
Пре уписа на факултет, од 1996. до 1998. похађала курс цртања и сликања код професора Мирослава Лазовића.
Од 1996 до 1997. радила у студију за анимацију Бикић.

Аутор о изложби:
Већина фотографија са ове изложбе рађена је дигиталним апаратом, али нисам инсистирала ни на каквој манипулацији њима. Сва каснија дорада идентична је оној која са постиже аналогним техникама. Неке фотографије више подсаћају на апстрактне слике, боје су често јаке а облици нереални. За “ефекте” је ипак заслужан Дунав.
Постоји неколико аспеката са којих се радови могу посматрати. Један је чисто ликовни. Трудила сам се да композицијски, колористички и по ритму фотографије не заостају за сликама или графикама.
Покушала сам и да у сваку унесем емоцију. Неке су веселе, неке меланхоличне, неке духовите, неке чак и медитативне. Нисам сигурна да ли сам ту емоцију унела ја или Дунав, довољно велик да их све носи са собом и дели са нама.
Трудила сам се да слике буду и декоративне-ЛЕПЕ, да би гледајући их постали свесни колико нам значи да свет који је око нас буде леп, потрудили се да у њему стално тражимо ту лепоту, и наравно, престали дага ружимо својим нехатом.

Наташа Матовић


Ликовна критика:
Када се размишља о ликовној уметности или било којој другој врсти визуелног мишљења, мора се поћи од ширег контекста у којем та врста ликовности настаје. Живимо, дакле, у времену када су многе вредности, па и уметничке вредности, релативизоване. Њима се манипулише на различитим нивоима и из различитих разлога! Под тим околностима је за младе уметнике изузетно тешко да артикулишу један аутентичан ликовни језик и једну аутентичну ликовну поетику.
Фотографија је, изразито прецизан медијум који не допушта произвољност, већ захтева јасну визију, односно јасан концепт. Свет око нас је какофонија различитих сензација, којем само један луцидан визуелни ум може дати уметнички смисао. Гледајући Наташине фотографије и разговарајући са њом увидео сам шта је њој битно. Схватио сам да она визуализацију базира на фотографском ефекту и импресији коју одабрани призор оставља на посматрача. Интензивне боје, ритмови, композиције и линије које су настале фотографисањем одраза у води, а које су на фотографијама присутне, одају утисак сликарског поступка. Поступка који би своју историјску везу могао наћи у поступцима Ендија Ворхола или Дејвида Хокнија, дакле у поступцима Поп-арт сликара. Она укида сваки садржај унутар призора који «слика» и претвара видљиво у декорацију. Унутар тог сликарског поступка постоје, код ње, два тежишта. Једontно тежиште је колористичко, доведено скоро до апстрактне структуре. Друго тежиште је линеарно и структурирано. Одајући тако утисак «фотографског» цртежа.
Наташа Матовић је путник, који се налази на почетку свог трагања, на путу на којем, нас све, очекују многе опасности у овом повремено виртуелном а повремено стварном, високофреквентном, драматичном свету који нас окружује.
Ја јој на том путу желим пуно среће.

Селман Тртовац

детаљи са изложбе >>

Контакт:
Наташа Матовић
Tel: + 381.63. 86.989.43
nmatovic1@yahoo.com

Последњи пут промењено: 25/11/2014 19:09

© Универзитетска библиотека "Светозар Марковић". Контакт: webmaster@unilib.bg.ac.rs
Булевар краља Александра 71, Београд · тел: (+381.11) 3370-509 · факс: (+381.11) 3370-354